God Morgon världen!

Idag åker vännen på kryssning och jag ska bara ta det lungt, njuta av min ensamhet. Jag brukar alltid vilja hitta på något när han är iväg, men jag känner bara för att vara för mig själv. På sin höjd så bjuder jag in mig till grannarna på en kopp thé. tråkigt liv, jag vet, men gud va skönt =)

Annars så håller jag på att måla taket som vi ska sätta upp i köket. Jag tycker det är jätteskönt att stå i garaget och måla. Vännen han förstår inte hur jag kan tycka att det är så himla roligt. I går började jag att måla och började fundera över vad vi hade pratat om på onsdagsfikat. Min goda vän doktorn som blev med hus för några månader sedan håller på att rita på en utbygnad av deras hus , ett ganska stort projekt. Någon frågade om dom skulle göra det själva eller leja bort det och hon svarade att hon minnsann inte tänkte renovera sönder sitt förhållande. jag började findera på min och vännens förhållande sen vi köpte huset. Vi har renoverat konstant sen vi köpte det, nya fönster, stenaltan, ny fasad, nytt tak (det gjorde vi inte själva), sovrum, kontor, hall, vardagsrum och nu håller vi på med köket och jag anser att vi har växt ihop och blivit starkare tillsammans genom renoveringen. Jag är bra på vissa saker, vännen är bra på andra och tillsammans är vi BÄST. Är vi helt onormala, då vi har blivit starkare genom renoveringen?

Ska försöka fota lite hur vårt hus ser ut och lägga ut under dagen.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker det later fint, att ni blivit starkare genom renoveringen. Jag antar att det ar sa enkelt att manniskor ar olika, och fungerar pa olika satt. Det ar harligt att ni hittat ett satt som gor er bast tillsammans :)

2009-01-10 @ 09:51:38
URL: http://www.mariabecker.se/helloafrica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0