Utkast: Så då ...

Så då var det äntligen dags för en liten uppdatering vad som har hänt sen sist. Försöker plugga en massa eller iaf läsa de böcker vi ska ha läst. Nu börjar det närma sig inlämning och jag känner att jag inte riktigt har koll på läget, men det löser sig nog :)

I helgen skulle vi ha åkt till den stooora staden Stockholm och firat söta sara som fyllde 25, men vännen däckade i förkylning, feber och hosta. Så det blev en lugn hemma helg.

I veckan som var så fick vi en container på plats, så vi bilade och bar ut stenar och rev ut köksön, väldigt skönt. Nu är det bara att vänta på att engsteds ska stänga ett par element och en vattenkran, så kan vi fortsätta.

Igår njöt jag av det otroligt härliga höstvädret, jag spenderade dagen i äppelträdet. Vips så är det knappt ngr grenar kvar och jag hoppas att vi har jättemycket äpplen om ca två år. Lång fram jag vet, men det har inte vart så stor fokus på träden. Idag ska jag gå lös på plommonträdet och i morgon nästa äppelträd.

Mellan klippiträd och plugga så försöker jag få ordning på alla papper vi har överallt. Kollar försäkringar, organiserar skolpapper, skicka in ansökan om trygghetsfonden, planera mat.

Hoppas att favorit Lina kommer förbi på lite soppa ikväll och kanske en härlig kopp thé.

Skickar lite kärlek till er alla <3
Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad skönt att få saker och ting gjorda! Det är nog en av mina favoritsaker med hösten, det känns som att man får en nystart på något sätt, man sätter igång och grejjer igen efter sommarens glada dagar :)



Synd på Stockholm, men det kommer väl fler fester! Hälsa Bängen :)

2008-09-23 @ 02:22:01
URL: http://www.mariabecker.se/helloafrica
Postat av: Maria L

Maria- det är verkligen jätteskönt att få saker gjorda. Jag vill visseligen bara att allt ska vara klart. Jag har klippt träd i tre dagar nu och har härlig träningsverk :)

2008-09-23 @ 09:37:33
URL: http://sleepboll.blogg.se/
Postat av: LinaMaria

Jag kom! =)

2008-09-24 @ 15:57:37
URL: http://linainthesmastad.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0