regn, tenta, eld i brasan!

Idag är det måndag och jag måste skriva på min tenta, motivationen är si så där. Egentligen så är det otroligt intressant att skriva om vad lek är och hur det har utvecklas genom tiderna. Det jag har svårt för är att börja, allt annat är mer intressant, elda i brasan, plocka ur diskmaskinen, gosa med Kenny. ja ja hoppas att jag har skrivit ca 2000 ord innan jag slutar idag, god början på 570 ord hitills.

Hur var helgen? Vår goda vän K firade sin trea nolla dag med fest på fredagen. Vännen jobbade till 21, tråkigt, men jag var en god VIP vän och hjälpte till att fixa delar av maten och hällde upp små godiset i skålar. Vi valde att skoja med vår vän K genom att ge honom ett presentkort på 5000:- på Dressman, då det är ett stående skämt i vår bekantskapskrets om dressman. Tror att han var aningen besviken, men han skrattade och talade om hur många par strumpor och kalsonger han nu kunde köpa. Efter en stund så kommer J fram med den riktiga presenten. k öppnar och han bara skrattar och är alldelens tårögd. Det han har fått är ett presentkort på en tripp ner till ringen och åka ringtaxi med en BMW runt hela banan, efter det så åker de tåg till Munchen (vet inte hur man gör prickar ovan u:et) och där blir det en tur till BMW fabrik, allt som K gillar att göra var med på paketet. Riktigt trevligt var det.

Lördagen spenderade jag med att städa medans vännen jobbade. Kvällen avnjöts med Jens och Johanna och filmen no coutry for old men, otroligt bra film, konstigt slut och en massa dödande.

Söndagen började jag på min tenta, men bjöd över mig till Lena på lite fika. KOllade in deras nya väg som de håller på att fixa i ordning till huset, det kommer verkligen att bli så bra min vän! Det hade målat köket sedan jag var där sist och nu såg det riktigt fräscht ut. Själv är jag aningen trött på att ha en röra utan dess like i köket, men det blir bra SEN.

Status just nu är att jag skriver blogg i ställe för tenta och Kenny har lagt sig på mina böcker och sover. Får använda honom som bokstöd.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Perfekt present till K! Det hade varit kul att se hans ansiktsuttryck.



Lycka till med tentan!

2008-10-20 @ 19:50:34
URL: http://www.mariabecker.se/helloafrica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0