En ny vecka!!!

Idag är det måndag och det känns som om veckorna bara springer fram. Nyss var det sommarlov och jättelångt tills vi åker till Kina. Vi drar till Kina om en månad. Har fortfarande inte handlat resväska. Inte planerat vad jag vill handla, men en Ipod står högt på listan och gärna ett par nya glasögon, men vi får se hur mycket pengar man får ut.

Igår var jag på dalahästen och jobbade. Mot slutet började en härlig huvudvärk växa fram och jag duschade och däckade i soffan och sedan sov jag 11h och vaknade med en huvudvärk jag aldrig tidigare har upplevt, två tabletter och en timme senare nästan människa. Hela dagen har jag fått gått på tabletter, vilket jag egentligen inte gillar.

Helgen då? Jag hade storslagna planer på att vi skulle börja med att fixa golvet i tvättstugen. Vi började med att fixa kärran så vi kunde åka till Hedemora och handla spånskivor och plastkilar. När vi kom hem så stog familjen Nyåker på trappen och väntade. jag handlade lite fika. vi fick träffa vännens systers nya pojkvän för första gången och han verkar helt ok. Lagomt när de hade åkt så ringde en god vän till oss och undrade om inte vi ville följa med ut på landet och bada badtunna och självklart ville vi det. Så det blev inte så mycket i köket. Söndagen ägnade jag åt att jobba och vännen strulade lite med elen och sedan skjutsade han hem sin syster till Stockholm.

Skolan då? Ja vad kan man säga vi har redovisning på torsdag på våran fältuppgift. Då redovisar jag hur toddlare leker utomhus. Försöker hitta motivation till att läsa böckerna ochså.

Dagens höjdpunkt var att vännen började sent och att Alice var och gosade med faster idag. Hon fcik göra post (hon har fått brevpapper som hon skriver på) som vi gick och lade i mammas postlåda.

Nu ska jag läsa ett kapitel till i boken och sedan blir det en dusch och sedan färjan.

A lot of love!!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

spännande med Kinaresa..vi försöker spara ihop till en Japanresa tills vi fyller 30 =)

2008-10-13 @ 23:39:34
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej! Jo det är en perserkatt som heter Yin. Vi har en till perserkatt också, Bianca.



Läste att du pluggar, vad läser du för inriktning? Jag pluggar också till lärare, men har 2 år kvar.



KRAM

2008-10-14 @ 07:09:11
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: Maria L

Karin: Det ska bli otroligt spännande med Kina och hoppas att man ser allt som man ska ha sett.



Linda: Jag läser till förskolelärare med inriktning språk lek och lärande termin tre av sju, så det är ett tag kvar. Mamma har en perser och de är otroligt söta. Medans vi har Kenny som är en ragdoll.

2008-10-14 @ 15:19:03
URL: http://sleepboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0