Uppdatering

Nu har jag inte skrivit på jättelänge. Tiden/orken har inte riktigt infunnit sig.

Jag jobbar mest hela tiden, om det inte är servering, så är det barn och utöver det så hjälper jag en dam på kvällen med kvällsbehovet. Den tid som finnes över går till att plugga och att renovera kök.

Köket börjar äntligen ta form, alla skåpen är på plats och vi har rinnande vatten samt häll och ugn :) , dock är det tråkigaste kvar slipa och spackla. Jag får tänka på hur fint det kommer att bli när allt är klart.

Försöker hitta julstämningen, men den verkar vara långt borta. Har iaf satt upp en stake i tvättstugan och en stjärna i kontoret. Jag tror inte ens att tomtarna kommer att komma fram i år. Allt handlar om att vi har jätterörigt hemma iom renoveringen av köket. Igår fick jag iaf baka lite med världens bästigaste tjejor! Vi som onsdagsfikar gjorde en massa gott till nästa fika, då vi även bjuder in pojkarna :-)  Jag bakade lussekatter med vit choklad i, sara gjorde negerbollar, Hellsten gjorde knäck, Lena gjorde världens sötaste marsipangrisar, Lina bakade massor av fina pepparkakshjärtan, Johanna gjorde chokladgott *längtar* och ullis gjorde choklad och cornflakes. Vi tjejer passade även på att byta julklappar och jag fick jättefina örhängen från SNÖ *tack så mycket*

Idag har mitt mål varit att skriva klart en inlämning, ska läsa igenom den imorgon och sen ska jag lämna in den. Sen ska jag iväg och jobba på en förskola här i närheten efter det ska jag hem och svira om och sen blir det julbord med dalahästgänget :-), morgon dagen blir det att läsa ut en av böckerna till torsdagens skola och sen ska jag och mamma ta en sväng till Borlänge och äta julbord med enigheten och sedan shoppa lite. har en julklapp kvar att handla och det är till världens sötaste Alice. Jag tror att hon kommer att få en film och lite pärlor.

Hur går det med kossan då? jag måste ta tag i uppfostran på henne, vattenflaska ska inhandlas så hon kan få en dusch när hon gör något hon inte ska, så som att vässa klorna på mattan och klättra i gardinerna. Annars så busar hon med sina råttor och grannkatten Isak, som får komma in och hälsa på. Jag börjar gilla henne mer och mer. I början sörjde jag Kenne så mycket att jag hade svårt att ta till mig henne. Som sagt det går bättre och bättre. Jag gråter fortfarnade efter Kenny och saknar honom otroligt mycket! Matte älskar dig och saknar dig otroligt mycket!

Massor av tomtekärlek till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0